Justice League Soundtrack (by Danny Elfman)

Justice League Soundtrack

Genre: Score
Date: 2017
Country: USA
Audio codec: MP3
Quality: 320 kbps
Playtime: 1:41:35

01. Everybody Knows (4:26)
02. The Justice League Theme – Logos (0:49)
03. Hero’s Theme (4:18)
04. Batman on the Roof (2:34)
05. Enter Cyborg (2:00)
06. Wonder Woman Rescue (2:44)
07. Hippolyta’s Arrow (1:16)
08. The Story of Steppenwolf (3:00)
09. The Amazon Mother Box (4:33)
10. Cyborg Meets Diana (2:37)
11. Aquaman in Atlantis (2:39)
12. Then There Were Three (1:10)
13. The Tunnel Fight (6:24)
14. The World Needs Superman (1:00)
15. Spark of The Flash (2:18)
16. Friends and Foes (4:15)
17. Justice League United (1:24)
18. Home (3:25)
19. Bruce and Diana (1:06)
20. The Final Battle (6:15)
21. A New Hope (4:36)
22. Anti-Hero’s Theme (5:36)
23. Come Together (3:13)
24. Icky Thump (4:15)
25. The Tunnel Fight (Full Length Bonus Track) (10:58)
26. The Final Battle (Full Length Bonus Track) (12:57)
27. Mother Russia (Bonus Track) (1:45)

Download “Justice League” Soundtrack

49 Comments on “Justice League Soundtrack (by Danny Elfman)

  1. WTF the only thing that i can say about this is I hate it i really hate it. I miss Zimmer themes. May it will work with the movie but as hearing experience for me it just boring.

  2. Zimmer da vergüenza ajena, los scores de él y Junkie XL para este universo son como un elefante loco golpeando un teclado con samples, unido a un taladro cerebral continuo de percusión artificial… Esto es lo mejor que nos podía haber pasado, dejad de corromper la música de cine…

  3. Williams’ Superman theme is in there! Awesome! (Track 20)

  4. I have problems with tracks 10, 11 & 19…
    Anybody else does too????

  5. Danny Elfman is a great composer.
    Zimmer… is a butcher…
    Only a tone deaf person can appreciate his noise.
    No emotion…nothing…
    Any kid with a synthesizer can do a better job.
    Easy to emulate Zimmer but not easy to emulate Danny Elfman or John Williams…

  6. Can I request the soundtrack for animated movie ‘All I Want For Christmas Is You’ which was released today please! 🙂

  7. YESS ..Terima Kasih…4 day before World Premiere ,Indonesia 15 Nov 2017 see in IMAX

  8. Muchas gracias Administrador, es emocionate volver a escuchar el sonido de una orquesta sinfónica real y no una por computador, los temas de Superman y Batman originales dan un toque épico al score 100% Williams-Elfman,los que amamos la música del cine nos gusta el sonido verdadero de una Orquesta Sinfónica y el Coro como se hacía con las grandes partituras de Hollywood que hoy en día son clásicos.

  9. Thanks Admin. Seems this one attracted a lot of contentious opinions. Many of the modern soundtracks from recent Superhero movies have been quite bland. DC has fallen foul of this quite a lot. Just look and the rubbish served up as a soundtrack for the Christopher Nolan Batman films. Mostly a single note played to annoyance. Compared to the brilliant Danny Elfman scores for the Tim Burton Films, particularly Batman Returns, and the Theme to The Batman Animated series. Man Of Steel was similarly afflicted but marginally better than the Nolan Batman scores. Then DC did Suicide Squad and while the score was bland, there was a few decent incidental songs that worked nicely (with the exception of course of that non-music called cRap). But finally there was a little hope at the end of the tunnel, Wonder Woman actually got a decent theme, not just decent but pretty damn good. I have been hoping that they would cotton on to this and again start giving scores a personality and characters decent themes. So here is hoping that Justice League is the film to get back to proper music for bigger than life characters.

  10. ¡Hola! Es un excelente soundtrack, Elfman es de los mejores compositores que hay. Veo mucha controversia, y puedo decir que Zimmer tiene bandas sonoras muy buenas como las de Pirates of the Caribbean o la trilogía de Dark Knight; pero lamentablemente en conjunto con Junkie XL ya no tuvo los mismos resultados. La música genérica prefabricada digitalmente está haciéndose cada vez más popular porque es más económica, pero no logra el discurso narrativo ni la estética que se puede obtener con una composición específica interpretada por una orquesta. De las películas Man of Steel y Batman V Superman, no pudieron obtenerse temas musicales representativos ni de Batman, ni de Superman. Jamás igualaron a los de Elfman y Williams. Caso contrario, el tema de Wonder Woman, creado por Zimmer e interpretado por la virtuosa y hermosa Tina Guou, resultó memorable, representativo y super impresionante; por ello lo respetó Elfman. Danny es un compositor experimentado, meticuloso y que sólo trabaja con una película totalmente editada y definitiva, es conocida su aplicación de leitmotiv. Aquí lo aplicó con los más icónicos temas de la Trinidad de DC Comics. Considero que al final la mano de Josh Weadon se reflejó en la decisión del compositor, pero ya era algo que los ejecutivos de Warner estaban considerando. Recordemos de Zimmer ya había declarado que no iba a participar en ninguna película más del universo cinematográfico de DC, y por ende le iba a heredar toda la responsabilidad a Junkie XL. Creo que no iba a tener los resultados necesarios para reposicionar las películas de DC.

  11. I think I understood what Danny Elfman did, he understood that Man of Steel and Batman V Superman were movies preparing these characters to be the heroes of the original films and in the League they are already, that’s why he didn’t used any Zimmer’s score, and use the theme of 89’s Batman and the classic Superman theme.
    But he could have use the Lolita Ritmanis’ Justice League Theme.

  12. Podeis conseguir Sometimes a great notion de Henry Mancini y Mackennas Gold de Quincy Jones

  13. Comparando con lo que pasa por que quieren a Zimmer y Junke XL, Elfman hizo algo memorable con la Liga de la Justicia son impresionantes los temas y las de batallas así como suena la parte con guitarra o arpa no se pero me gusta, son emotivas y que pueden usarse para cuando leean cómics de la Liga de la Justicia así como las canciones Everbody Know, Come Together y Icky Thump, solo es cuestión de ver la película para reconocer los temas y si combinan.

  14. In defense of Zimmer, I love his “Lone Ranger” finale track and the entire score in general. I also thank him for “Madagascar” but in all 3 movies he never took the theme too far. It’s all ” I wanna move it,move it” junk.

  15. Only problem is that Henry Carville doesn’t look like Superman, so William’s theme doesn’t work for me. I could find someone at a bus stop who had more resemblance.

  16. The music is not as exciting as I would have hoped. The themes are muted and even Wonder Woman’s new distinctive theme is barely recognizable in this score. I agree that there should be nods to previous themes used for the characters (always something for true fans to pick out) but that this should be more about a collection of the DCCU’s (Detective Comics Cinematic Universe) themes for each individual character being cleverly built into a collective theme that ignites excitement which then becomes the Justice League Theme.

  17. Any writer of a franchise such as this one, must set aside his own ego and create using the material that others have previously wrought.

  18. Ironically Hans Zimmer is an artist better at using other peoples work and making a decent job of bringing those themes together, maybe not quite as exciting as the original, but in its own way quite good (The job he did on Pirates Of The Caribbean for instance).

  19. A Master at this game is Michael Giacchino, who is bloody good at creating original themes, but more importantly at incorporating other peoples work cleverly into his work (Mission Impossible Ghost Protocol for instance uses more of Lalo Schifrin’s TV show themes than any other MI score. and not just the Main Theme either, but themes created for other parts of the TV series’ plots.)

  20. Danny Elfman is better when creating his own music, not incorporating other peoples work. At the very least, with this OST he should have had the chance to create themes for the previously unseen characters, but even those themes seem to be muted. So while this is a score that will work nicely for the film, I have no doubt, but it is still somewhat lacking in many respects.

  21. Probablemente los ejecutivos de Warner pidieron sacar de raíz el trabajo de Zimmer y Junkie XL. Y por ello recurrieron a los temas clásicos de Batman y Superman, dejando el tema de Wonder Woman, porque fue el único exitoso y reconocible de ese universo cinematográfico. Si no aparecen los temas como son, se debe a que Elfman los utilizó como Leitmotiv, sólo es usarlos como un recurso retórico. Requiere entenderse que Danny entró de último minuto, originalmente ni estaba contemplado para componer aquí. Sí, para ser honestos, me hubiera gustado que hubiera creado nuevos temas originales, pero en una entrevista comentó que los temas de Cyborg, Aquaman y The Flash, los iba a dejar en manos de quien compusiera los score de esas películas, y que no deseaba imponerles nada a futuro, y si algo les servía de sus temas, estaba abierto a que los utilizaran.

  22. No sé porqué andan de lamebotas con Elfman, desde hace tiempo que no hace un trabajo memorable y prueba de ello es que tiene que recurrir a la nostalgia utilizando los temas de las películas clásicas de DC. El punto con Zimmer y Junkie XL era dejar aquellos temas atrás y crear nuevos para cada héroe, el tema de Man of Steel con el primer vuelo de Clark es simplemente un deleite auditivo que brinda sensación de un tono épico para Superman, aunque para batman no se logró crear un tema especial, wonder woman sí lo consiguió. Este nuevo soundtrack se escucha muy genérico e incluso se aprecian partes que pareciera, copió directamente del soundtrack de Avengers.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *